Breaking News

Egypt’s State Owned Al-Ahram Newspaper Publishes Anti-Semitic Conspiracies

Egypt’s current leader may have been listed by The Algemeiner as being among “The Top 10 Non-Jews Positively Influencing the Jewish Future,” but the most widely circulated paper owned by the government he presides over certainly isn’t.

Anonymous blogger Elder of Ziyon spotted an article published Friday to the Arabic-language website of Al-Ahram that traffics in typical anti-Semitic conspiracy theories.

“Freemasonry started in Egypt in the late 18th century and, we are told, it is manipulated by Jews to create Israel and to ultimately build a new Temple,” the article states, according to a translation provided by Elder of Ziyon. “The Jews place Freemasons in major political roles to guide all nations towards their nefarious goals. The Jewish love of money also contributes to their decadence.”

The article goes to great lengths to provide “back up” for its theories, quoting several university professors, some of whom teach subjects relevant to Israeli and Jewish culture such as Hebrew literature.

“One of the ‘experts’ being interviewed is not certain that the Protocols [of the Elders of Ziyon] are used by the Freemasons, and he says that some Freemasons might not be Zionist. But the professor of Hebrew literature at Ain Shams University says that the Jews are definitely the beneficiaries of the Masonic plots, though,” Elder of Ziyon reports.

The Cairo-based newspaper also has an English-language website, but conveniently failed to publish the article to it.

…read more
Source: The Algemeiner

Please ShareShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInShare on StumbleUponPin on PinterestEmail this to someone

Jewish Content

Posted by on November 16, 2013. Filed under Jewish News. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.